רוצים שנגיע להעביר אצלכם/ן בית מדרש חברתי?

מרכז ההדרכה של "ממזרח שמש-כל ישראל חברים" מהווה מקום מפגש פיזי, רגשי ורוחני בין זהויות שונות במרחב הישראלי והיהודי. במפגש נעסוק בבירור זהות, במנהיגות עצמית וחברתית, בהרכב החברה הישראלית, ועוד; כל זאת באמצעות פגישה חווייתית, אישית וקבוצתית, עם מקורות יהודיים וישראליים מתקופות שונות וברוח חכמי יהדות ארצות האסלאם.

אנו מאמינות/ים כי באמצעות שינוי התודעה הישראלית הרחבה, ע"י הפרטים והמגוון האנושי המרכיב את החברה, ניתן לעשות שינוי חברתי ולהפוך את המקום בו אנו חיות/ים למקום שמכיל זהויות שונות ומעניק לכולן מקום שווה.

מרכז ההדרכה מספק סדנאות, סמינרים, ימי עיון, קורסים, הרצאות וסיורים- לקהלים שונים ומגוונים: סטודנטיות/ים, א/נשי חינוך, הורים, ש"שינים, מכינות קדם צבאיות, מכינות בוגרות/ים, מדריכים/ות בתנועות הנוער השונות, רבני קהילות, תלמידי/ות תיכון וחט"ב, עובדים/ות סוציאליים/ות, עובדות/ים עם א/נשים בעלי/ות צרכים מיוחדים, משרתי/ות כוחות הבטחון, בני/ות שירות לאומי ועוד.

הסדנאות מותאמות לקהל היעד, ונבנות לפי צרכי המקום ומאפייניו.

אנו פועלות/ים בכל רחבי הארץ- ישנה אפשרות שנגיע אליכם/ן, או שתגיעו להתארח אצלנו (בתי המדרש שלנו ממוקמים בירושלים ובחולון).

צרו קשר- עוד היום, עם סיגל אברהם, מנהלת מרכז ההדרכה, במייל sigal@mizrach.org.il  או בטלפון 058-6518290.

זהות ומעגלי שייכות

ממזרח שמש > קטלוג קורסים > זהות ומעגלי שייכות

שמות ומה שביניהם

שם הוא אחד הגורמים המכתיבים את זהותנו. ננסה לברר אילו משמעויות עומדות מאחוריו.

מטרת הסדנא: להכיר את שמותינו בהקשרים משפחתיים, קהילתיים ותרבותיים.

חוליה בשרשרת

ננסה לראות כיצד ניתן לגשר בין תחושת המחויבות להנחלת המסורת שקיבלנו מהורינו, לבין הצורך להתאימה לזמן ולמקום שבו אנו חיים.

מטרת הסדנא: לבדוק מה קיבלתי, מה אני מוסר, ומה תפקידי בשרשרת המסירה.

מסורתיים

השיח העוסק במתח בין חילוניים לדתיים בישראל מעלים עין מקבוצת המסורתיים, הנתונה בין שני הקצוות האלה. מתברר כי זוהי קבוצה רחבה, אשר יש בה הכוח לגשר בין העולמות השונים, ואף על פי כן היא נתפסת כנחותה.

מטרת הסדנא: להכיר את כוחות הגישור הטמונים בקבוצה זו, ולבחון כיצד היא יכולה להניע שינוי.

דימוי המזרחיים

החברה הישראלית מורכבת מקבוצות שונות, וכל אחת מהן סובלת מדימוי חברתי שלילי. נבחן כיצד נוצר הסטריאוטיפ של המזרחי, ומה מחירו הכבד.

מטרת הסדנא: להכיר את דימוי המזרחי דרך מערכוני הגשש החיוור.

כיצד נדחקו המזרחיים ממקומם במפעל הציוני?

מה שמתחולל במפגש בין הנרטיבים של קבוצות שונות תלוי בכוחן החברתי. לדחיקתם של נרטיבים וזהויות אל שולי החברה עלולות להיות השלכות חמורות/נוקבות.

מפגש כזה עלול להוביל לדחיקת זהויות אל שולי החברה, ולכך – השלכות חברתיות נוקבות.

מטרת הסדנא: להכיר את המדרון החלקלק שבו הידרדר הנרטיב המזרחי, ולבדוק כיצד לבלום הידרדרות זו.