רוצים שנגיע להעביר אצלכם/ן בית מדרש חברתי?

מרכז ההדרכה של "ממזרח שמש-כל ישראל חברים" מהווה מקום מפגש פיזי, רגשי ורוחני בין זהויות שונות במרחב הישראלי והיהודי. במפגש נעסוק בבירור זהות, במנהיגות עצמית וחברתית, בהרכב החברה הישראלית, ועוד; כל זאת באמצעות פגישה חווייתית, אישית וקבוצתית, עם מקורות יהודיים וישראליים מתקופות שונות וברוח חכמי יהדות ארצות האסלאם.

אנו מאמינות/ים כי באמצעות שינוי התודעה הישראלית הרחבה, ע"י הפרטים והמגוון האנושי המרכיב את החברה, ניתן לעשות שינוי חברתי ולהפוך את המקום בו אנו חיות/ים למקום שמכיל זהויות שונות ומעניק לכולן מקום שווה.

מרכז ההדרכה מספק סדנאות, סמינרים, ימי עיון, קורסים, הרצאות וסיורים- לקהלים שונים ומגוונים: סטודנטיות/ים, א/נשי חינוך, הורים, ש"שינים, מכינות קדם צבאיות, מכינות בוגרות/ים, מדריכים/ות בתנועות הנוער השונות, רבני קהילות, תלמידי/ות תיכון וחט"ב, עובדים/ות סוציאליים/ות, עובדות/ים עם א/נשים בעלי/ות צרכים מיוחדים, משרתי/ות כוחות הבטחון, בני/ות שירות לאומי ועוד.

הסדנאות מותאמות לקהל היעד, ונבנות לפי צרכי המקום ומאפייניו.

אנו פועלות/ים בכל רחבי הארץ- ישנה אפשרות שנגיע אליכם/ן, או שתגיעו להתארח אצלנו (בתי המדרש שלנו ממוקמים בירושלים ובחולון).

צרו קשר- עוד היום, עם סיגל אברהם, מנהלת מרכז ההדרכה, במייל sigal@mizrach.org.il  או בטלפון 058-6518290.

אייר תשע"א / 2011

ממזרח שמש > ארכיון ניוזלייטר  > אייר תשע"א / 2011

אייר תשע"א / 2011

על הילולות, ספירת העומר וצדיקות יתר-חניאל אלמקייס

בילדותי, נהגתי להתלוות לסבא שלי לחגיגות ההילולא של רבי שמעון בר-יוחאי במירון. בימים ההם, רבים מבני המשפחה היו מעתיקים את מקום מגוריהם למספר ימים למתחם הקבר, כולל המטבח, חדר השינה והסלון. סולידיות, אף פעם לא הייתה הצד החזק של המרוקאים. באחד מביקורנו, פתאום אחד הדודים שלי נעלם למספר שעות. בימי טרום הטלפון הסלולארי, הדבר הוליד דאגה לא קטנה. לאחר מספר שעות, דוד שלי שב, מואר כולו מהחוויה שעברה עליו. במסגרת השוטטות שלו ביער, ניגש אליו אדם, מעוטר בבגדים לבנים ובזקן ארוך ולבן…

המשך…

מה בין רשב"י, מרתין לותר קינג ומלקולם אקס?

לצד איסוף קרשים, מדורות ענק ותפוחי אדמה בנייר כסף נהוג בל"ג בעומר לחגוג את ההילולה לרשב"י . הילולה זו התקיימה ברוב קהילות ארצות האסלאם בצורות שונות. בסמיכות להילולתו, ננסה לבחון את דמותו של ר' שמעון בר יוחאי כמנהיג: מנהיג רדיקל ואידיאליסט ללא פשרות או מנהיג גמיש המתפשר מול "גזרת" המציאות? מרתין לותר קינג או מלקולם אקס? בכל מאבק חברתי נשאלת השאלה מהי הדרך הנכונה למחאה: לפעול בדרכי שלום סטייל מהטמה גאנדי או "להפוך שולחנות"? וברוח ל"ג בעומר: להדליק נר או להבעיר צמיגים? מתי להיות צודק ומתי להיות חכם? איך מגשרים על הפער בין החזון למציאות?

המשך …

מסע אישי בין זהות, בושה ואשמה

כשהייתי נערה בת 14, בקיץ 1997, נסעתי לראשונה לארצות הברית. לא סתם עוד טיול לאמריקה כי אם נסיעה בתפקיד. כן, כן, לאחר שנה מפרכת של מיונים מתישים, נבחרתי לקחת חלק במשלחת של ילדים שמאלניים לתפארת משרד החינוך והחוץ שיסעו למחנה קיץ אקסקלוסיבי וידברו שלום עם בני דודם מהמזרח התיכון.מה רבה הייתה ההתרגשות בבית משפחת חיים. אחת משלנו נוסעת לייצג את המדינה. בעבור זה זכיתי בשני ג'ינסים ליוויס, שנבחרו בכובד ראש לנסוע איתי ולייצג את העובדה שגם לנו לא חסר שום דבר…מעניינת העובדה שבמחנה שנועד ליצור הידברות עם הצד השני של הסכסוך הישראלי- פלשתיני מצאתי את עצמי מתעסקת הרבה בסכסוך האישי שלי, נקרא לזה הסכסוך הישראלי- משפחתחיימי שלי.

המשך …

קלקידן מששה- האיש, הראפר והמחאה

החברה הישראלית? עושה הכל כדי להתעלם מהמציאות. התוכנית החדשה בהיסטוריה? מספרת את אותו סיפור על עולים פסיביים ומדינה אקטיבית. פתח לתקווה? פתח תקווה- העיר ששאבה השראה מהאפרטהייד.

"כי פרייארים לא מתים הם רק מתחלפים פה

בכור היתוך המזרחים שמחים שאני פה

פעם היו הפנתרים כשהם היו השחורים פה

עכשיו הם נעלמו כי זו מלחמה של האתיו-פי

צדק הוא רק כוכב see אז איך ניקלט פה?"

המשך …

רבי שמעון, אב לנער מתבגר

שוק התבואה, רעש, המולה, חקלאים מציעים את מרכולתם וסוחרים ממהרים לקנות. בצד, ליד המאפיה נער אחד, הבן של…הבן של רבי שמעון בר- יוחאי, אוכל ואוכל ואוכל ואוכל….

אוכל כיכרות לחם שאמו מביאה לו. מיד יש מי שישים לב וגם יביע את דעתו, מגעיל, שמן, יש לו נחש בבטן…הנער אליעזר, לא נשאר חייב, בכוחותיו האדירים, לוקח את חמוריהם של אלו שלעגו לו ומעלה אותם אל הגג. רבי שמעון, אביו , נאלץ להגיב אל הסיטואציה כהורה…

המשך …